Så fungerar BIG BAG

Nedan kan du läsa hur du som kund på ett enkelt sätt går till väga vid beställning och bortbeställning av BIG BAGs och containrar

Säckhämtning

Ställ ut din säck vid ditt projekt/etablering:
  • Placera säcken upp till 8 meter från vår lastbil.
  • Kontakta oss om avståndet är längre än 8 meter.
Du får blanda:
  • Allt ofarligt avfall. Ej matavfall, farligt avfall eller vätskor
  • Jord, sten, betong o.dyl. Endast i Small och Medium.
Du måste källsortera:
  • Elskrot, i separat säck. Kontakta Kundtjänst för pris.
  • Impregnerat trä, i separat säck, Debiteras per kg, Ring för aktuellt pris.
  • Övrigt farligt avfall (FA), i avsedda kärl. Ring alltid innan du kastar farligt avfall
Beställ bort ditt avfall:
  • Ring 0770-250 750, eller använd formuläret på hemsidan.
  • Impregnerat trä hämtas endast efter telefonbeställning
  • Beställningar inkomna före 16:00 planeras samma dag.
  • Observera att hämtningsavgift tillkommer (transport och avfall).

 

Containrar

Detta ingår vid containerbeställning
  • Leverans av container
  • Transport till återvinningsanläggning och sortering
  • Hyra i 7 dagar inklusive leveransdagar
  • Allt icke farligt avfall
  • Zontillägg tillkommer bortom zon 1 och i city
  • Moms tillkommer
Några enkla tips när du ska hyra container
  • Välj tillräckligt stor hyrcontainer.
  • Lägg tyngst last i botten och fördela lasten jämnt.
  • Du får gärna kasta blandat avfall, men utan inblandning av el-, eller miljöfarligt avfall.
  • En container behöver stor plats och stabilt underlag.
  • Beställ gärna utställ till dagen innan arbetet börjar, om du vill ha container på plats tidigt.
I en ”All Inclusive” container får du kasta:
  • Allt icke farligt avfall
  • Utsorterat Elavfall i egen container
  • Andra avfall efter överenskommelse
Tänk på att:
  • Lasta jämnt och tyngst i botten
  • Lasta så att inget kan blåsa av genom lastnät
  • Ingen last får sticka utanför kanter

 

Materialleverans

Detta ingår vid leverans av material
  • Leverans av materialet på tippflak/container eller i BIG BAG-säck/säckar
  • Valt material (exakta vikter eller volymer kan inte garanteras).
  • Moms ingår i priset
Information för leverans av material i BIG BAG-säckar
  • Ange antal säckar av önskat material, och eventuell kornstorlek. Vi packar därefter materialet och levererar det med en kranbil två dagar efter beställningsdatum.
  • Du kan också boka ett specifikt datum lite längre fram i tiden genom att klicka i ”Jag vill ange ett datum”.
  • En leveransavgift om 625 kr tillkommer per leverans (upp till 8 säckar).
Information för leverans av material i container/tippflak
  • Du bokar antingen liftdumper (ca 6 ton) eller lastväxlare (ca 8 ton), vi kommer därefter ut två vardagar efter beställningsdatum (en vardag om beställningen läggs före kl 11:00) och tippar av materialet på angiven plats.
  • Du kan också boka ett specifikt datum lite längre fram i tiden genom att klicka i ”Jag vill ange ett datum”.
  • Vill du att vi ställer av containern tillkommer en dygnshyra och hämtningsavgift. Ring kundtjänst på 0770-250 750 för mer information i sådana fall.
  • Materialet tippas på plats.
Observera:
  • Beställning av material för leverans är alltid bindande. Det åligger Beställaren att undersöka vilket material denne är i behov av för sina planerade arbeten. BIG BAG kan ge stöd i funderingar men aldrig överta Beställarens ansvar för att rätt material för respektive projekt beställs. Beställt material i materialleverans återköps ej från kund av BIG BAG.
Notera:
  • En BIG BAG-säck rymmer ca 1 m³, en liftdumper ca 6 ton och en lastväxlare ca 8 ton. Exakt vikt eller volym kan inte garanteras.
  • Då de flesta material är naturmaterial kan det förekomma färgskiftningar i materialet, dvs. materialet behöver inte alltid överensstämma med den bild som visas.
Tänk på att:
  • Tillse att det finns tillräckligt med plats och ”fri väg” till platsen där materialet ska tippas eller säckarna ska ställas av.